Ritualurile au înlocuit auto-disciplina, credinta a înlocuit perspectiva, şi rugăciunea a înlocuit înţelegerea.

vineri, 3 iunie 2016

Gladiator Theme • Now We Are Free • Hans Zimmer & Lisa Gerrard











               O tema care tot revine in discutiile pe care le am in ultimele 2 saptamini. Sub diverse aspecte , cu persoane diferite insa cu trimitere la acelasi aspect - modificarea/extinderea constintei. Acum 2 saptamini , in Cluj , am stat la o familie compusa dintr-un producator de muzica si un organizator de evenimente. La un moment dat s-a ajuns cu discutia la vocea lui Lisa Gerrard si efectul ei asupra creierului. Bineinteles ca am amintit de Gladiator deoarece in acest film se combina partea audio cu cea video care subliniaza tema si duc la modificari ale constintei. Filmul vazut intr-un cadru adecvat ,gen cinema, unde ai o sonorizare DTS sustinuta si de un bass decent ... poate duce la modificarea perceptilor. Bineinteles ca ne-am aruncat in detalii tehnice , doar de acolo plecasem. Repede s-a ajuns si la soundtrack-ul din Interstellar , doar tot de Hans Zimmer e compus . Ca o paranteza cu ocazia asta am aflat ca in Cluj inca mai exista un magazin cu viniluri de vinzare.
    La doua zile ,tot in Cluj, "intimplator" , ma intilnesc si ajung sa am o discutie relativ lunga, cu un fost adept MISA. Ne-am depanat amintiri , de ce ,ce si cum , care cu cine a facut , pe unde , ce ashramuri , etc. si desigur motivele pentru care am plecat , amindoi , de sub aripa "gurului" Bivolaru. Ajungem cu discutia , nu-mi aduc aminte de ce si cum , la filmul Gladiatorul. In timpul discutiei pe tema luptelor din film , realizez/constientizez, si îi si spun , ca am inteles si as fi facut la fel ca si Gelu Voican Voiculescu. Desigur ca  l-am socat asa ca elegant a gasit motiv sa plece precipitat de linga mine. :) Dupa vreo ora a revenit , intimplator, am  realizat ca vroia explicatii chiar daca nu-mi cerea direct. Dupa ce i-am justificat dindu-i exemplu chiar aspectele care ne-au determinat pe ambii sa plecam ... mi-a dat dreptate.

       In weekend , la Craiova de data asta , cu  pasionati de tir cu arcul ajung sa am discutii tot despre ... Gladiatorul. La citeva zile in Bucuresti , aceasii tema cu niste amici.

           Fiecare percepe si reactioneaza la diverse aspecte din film cu mai mult s-au mai putin acelasi rezultat - modificarea chiar extinderea constintei. Chestie de moment ,insa cu urmari pe termen lung. Doar muzica sa fie de vina , combinarea temei sustinuta de efectele vizuale , toate la un loc? Pe voi va "marcat" in vr'un fel?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu